Indien een domeinnaam beschikbaar is, kan deze direct worden geregistreerd. In twee andere gevallen dient u een domain transfer (verhuizing) aan te vragen:
- Indien een domeinnaam niet beschikbaar is en toebehoort aan een andere eigenaar. U dient dan een domain transfer bij deze juridische houder aan te vragen.
- Indien de domeinnaam wel in uw bezit is, maar niet bij True is ondergebracht. U kunt dan uw domein naar True verhuizen, zodat u het domein via TrueCare2.0 kunt beheren. Het systeem detecteert automatisch of het domein voor registratie of voor transfer beschikbaar is.
Domain transfer aanvragen:
- log in op Truecare2.0;
- volg de procedure om een nieuwe domeinnaam aan te vragen
In de meeste gevallen is er voor het aanvragen van een transfer een zogenoemde ‘Auth Code’ of ‘Token’ nodig. Vul deze code in bij stap 3 (zie onderstaande afb.).
Auth Codes zijn altijd op te vragen bij de huidige partij die het domein geregistreerd heeft. Wanneer u een domein heeft overgenomen, moet de vorige eigenaar deze Auth Code verstrekken.
Na het indienen van de transfer worden er ter controle e-mails verzonden naar de huidige eigenaar ter verificatie. Wanneer deze geen bezwaar maakt en akkoord geeft op de transfer zal het proces doorlopen.