Met Two-Factor Authentication wordt de toegang tot uw account in TrueCare extra beschermd. Bij het inloggen wordt niet alleen om de gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd, maar ook om een code die gegenereerd wordt op een apparaat dat u vertrouwt.
Hoe u Two-Factor Authentication instelt leest u hier.
Hoe u inlogt als u Two-Factor Authentication heeft ingesteld leest u hier.
Geen toegang meer tot uw authenticator app?
Heeft u geen toegang meer tot uw authenticator app omdat bijvoorbeeld uw telefoon is vervangen? Dan dient u een van de andere authenticatie-manieren te gebruiken:
- Recovery Code:
log in met de recovery code die u heeft opgeslagen tijdens het activeren vanTwo-Factor Authentication. - One Time Password by SMS:
log in met One Time Password by SMS indien u dit heeft ingesteld bij het activeren vanTwo-Factor Authentication. - Neem contact op met onze engineers:
Werken bovengenoemde oplossingen niet? Neem contact op met onze engineers.
Two-Factor Authentication uitschakelen
- Log in op TrueCare met uw persoonlijke account en ga naar uw profile page https://care.true.nl/profile (of klik rechtsboven op het profile icoon of uw afbeelding);
- Ga naar het tweede tab, Security
- Klik op ‘Schakel 2FA uit’
- Vervolgens wordt uw wachtwoord gevraagd ter verificatie. Voer dat in en Two-Factor Authentication is succesvol uitgeschakeld.
Two-Factor Authentication resetten
Heeft u een nieuw apparaat waarmee u de authenticatie gaat uitvoeren of wil u een aanpassing maken in uw 2FA-instellingen? Volg de stappen om Two-Factor Authentication uit te schakelen. Vervolgens kan u Two Factor Authentication weer activeren.