• Home
TrueFullstaq Manual
  • Home

Users en rechten in TrueCare

/TrueCare / Inloggen / TrueCare /Uncategorized /Users en rechten in TrueCare

Via TrueCare kan ieder organisatie zijn eigen users en hun permissies/rechten beheren. Om dat te mogen doen dient een ingelogde user één van de volgende rollen te hebben: Owner, Administrator of Organizations.

  • Inloggen op TrueCare;
  • Ga naar uw Organisatie pagina;

Beschikbare rollen

  • Owner: geeft toegang tot alle functionaliteiten die in TrueCare zitten;
  • Administrator: toegang tot alle functionaliteiten met uitzondering van ‘owner’ users beheer.
  • Tickets admin: hiermee krijgt een user access tot alle tickets van de organisatie, niet alleen zijn/haar eigen.
  • Domain Management: met deze overkoepelende rol wordt toegang verstrekt voor: domeinnamen, contacts, DNS beheer en redirect service. Toegang kan ook per specifiek onderweel uitgedeeld worden. Deze rol werkt alleen in combinatie met de Contacts rol.
  • Site Management: toegang tot de website (vhost) configuraties op alle servers. Deze rol werkt alleen in combinatie met de Servers rol.
  • True back-up service: toegang tot doorzoeken en terugzetten van managed back-ups.
  • Invoices: toegang tot de facturen.
  • Organizations: beheer toegang voor users(leden) & contactpersonen (incident, billing, SSL, Domains).
  • Reporting: met deze overkoepelende rol wordt toegang verstrekt tot Traffic en tickets rapportages. Hier kan ook per specifiek onderdeel toegang uitgedeeld worden.
  • Servers: toegang tot de Hosting gedeelte (via OudeCare menu item).
  • Datacenter_access: hiermee kunnen users Datacenter access aanvragen. Deze rol werkt alleen in combinatie met de Servers rol.

Nieuw lid (user) toevoegen

  • Ga naar de uitnodig pagina via de Lid uitnodigen knop;
  • Voer het e-mailadres in van de nieuwe user, selecteer de gewenste rollen en verzend de uitnodiging.
    De uitnodiging wordt standaard verstuurd met ’ticket gebruiker’ rol. Daarmee kan een user tickets aanmaken , eigen tickets inzien en beheren. U hoeft hiervoor geen extra rollen aan te vinken.

Een e-mail wordt verstuurd naar de nieuwe user en via de uitnodiging kan de nieuwe user een eigen account aanmaken.

Leden verwijderen

  • ga naar de totale leden overzicht via de Toon alle leden knop onder het korte overzicht van leden.
  • gebruik het prullenbak icoon (rechterkant) om de user uit de organisatie te verwijderen.

Rechten aanpassen

  • ga naar de totale leden overzicht via de Toon alle leden knop onder het korte overzicht van leden.
  • klik op de ‘beheer’ knop om de beschikbare rollen weer te geven. Maak de nodige aanpassingen en vergeet niet op te slaan.

Related Articles

  • Two-Factor Authentication (2FA) resetten of uitschakelen.

  • Inloggen met 2-Factor Authentication (2FA)

  • Two-Factor Authentication (2FA) inschakelen

  • Hoe voeg ik een Firewalluitzondering toe aan Managed Firewall?

  • Hoe kies ik een veilig wachtwoord?

  • Hoe bewaar ik mijn wachtwoorden het veiligst?

U bevindt zich nu op onze zelfhulp pagina's. Voor meer informatie over ons bezoek onze website of neem contact op via +31 20 305 97 50 of info@true.nl

Popular Articles

  • Wat is het verschil tussen een full back-up en een incremental back-up?
  • Wat is de back-up retentie?
  • Wat is HSTS
  • Gebruikers aanmaken met de MySQL administratieve- of beheersgebruiker
  • TrueFullstaq.com
© Copyright, TrueFullstaq