Met port monitoring kunt u inzien dat uw server en de services op uw server bereikbaar zijn. Deze dienst is beschikbaar voor klanten die geen Bronze SLA of hoger bij True afnemen.

Als eerste dient u de server te registreren op TrueCare

  • log in op TrueCare;
  • ga naar Hosting (links in de menubalk, alleen zichtbaar als u de juiste rollen heeft);
  • klik op Servers;
  • klik op de button +Add;
  • vul de gegevens in en klik op Save om de server toe te voegen.

Heeft u een dedicated hardware server? Klik dan onder Hosting – Servers op de ‘edit’-button achter de betreffende server. U kunt voor deze host per service port monitoring instellen (ftp, smtp, ssh et cetera) door de betreffende poort aan te klikken.

Heeft u een virtual dedicated server? Klik dan onder Hosting – Virtual Dedicated op de ‘edit’-button achter de betreffende server. U kunt voor deze host per service port monitoring instellen (ftp, smtp, ssh etc.) door de betreffende poort aan te klikken.

Om de port monitoring te laten werken, dient u het primaire IP-adres van de server in te vullen onder het serveroverview, anders weet de monitoring-server van True uw server niet te vinden. Tevens dient u de firewall van de betreffende server open te stellen voor het IP van de monitoring-server van True (87.233.199.0/24). Last, but not least dient u onder Contacts (Company – Contacts) per persoon aan te geven of deze een monitoring sms en/ of e-mail dient te ontvangen. Het kan tot 30 minuten duren totdat de configuratie volledig is ingeladen en de monitoring ook daadwerkelijk werkt.

servers: port monitoring