Het kan goed lijken alsof de webserver onbereikbaar is zonder dat True monitoring afgaat. In zo’n geval kan het verstandig zijn om extra te controleren in welk deel van de keten de fout zich voordoet. Daarom 3 tips
1. Lees, noteer en gebruik de foutmelding
Als er een foutmelding gegeven wordt, is dit in veel gevallen een duidelijke hint waar de fout voorkomt. Indien een website niet het gewenste resultaat geeft, gebruikt u de foutmelding om te achterhalen waar de fout ongeveer zit. Wordt de foutmelding door de applicatie geserveerd? Dan is de kans dat de webserver werkt groter.
2. Dubbelcheck
Controleer een andere bron of de webserver inderdaad niet reageert. Een enkele bron is gevoellig voor netwerk-interrupties of kan zelf problemen ervaren. Gebruik bijvoorbeeld tools als pingdom of downforeveryoneorjustme.com.
Controleer ook een andere site op de server om te zien of het probleem groter is dan één website.
3. Stuur een ticket
Zijn er voldoende signalen dat er iets met de server aan de hand is of is de kennis en expertise van onze engineers nodig? Stuur een ticket in via TrueCare. Via het ticketingsysteem is het mogelijk een passende prioriteit bij de onderbreking te kiezen en kan de engineer de vraag juist oppakken.