Introductie

Met Okta is het mogelijk 2 factor authentication te gebruiken, ook wel genaamd Multi factor authentication. 2 factor authentication betekent dat u een extra ‘trap’ heeft bij het inloggen, u moet dus naast het invullen van uw gebruikersnaam en wachtwoord de inlogprocedure bevestigen met behulp van uw mobieltje.

Om Okta MFA te gebruiken dient u de eerste keer de uw mobieltje te registreren, zodat Okta weet waarop deze de berichten kan versturen waarmee u kunt inloggen.

Downloaden Appstore

Zorg allereerst dat u voor de eerste keer de mobiele applicatie OKTA Verify download via Appstore van uw iPhone of Android telefoon:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.okta.android.auth&hl=nl
https://itunes.apple.com/nl/app/okta-verify/id490179405?mt=8

Registreren mobiele telefoon

U kunt nu uw mobiele telefoon registreren door naar https://workspace.okta-emea.com te gaan en in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord waarmee u normaliter op de Hosted Desktop of Mailomgeving inlogt:

 

Ga nu naar instellingen:

Druk op profiel bewerken:

Druk op de knop instellen:

Kies nu de gewenste telefoon of besturingssysteem wat u gebruikt:

Open nu de OKTA Verify App op uw mobieltje en scan de QR code en druk op gereed:

Uw mobiele telefoon is nu geregistreerd:

Log nu uit van de OKTA portal:

Inloggen met OKTA MFA

Nu uw mobiele telefoon geregistreerd is kunt u inloggen met OKTA MFA. Ga hiervoor naar: https://okta-mfa.cloudportal.nu en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord:

Kies nu met welke methode u wilt inloggen, dit kan middels de 6-cijferige code in uw OKTA Verify App op uw mobieltje of via een push bericht. Voor de OKTA OTP (One Time Password code) optie 1 en voor de Okta Verify Push (pop-up) methode voor 2.

Vul het gewenste nummer in (1- of 2):

U krijgt nu een pop-up op uw mobieltje, hier druk u op “Goedkeuren” en u komt op het volgende scherm waar u Hosted Desktop kunt starten:

Klaar